فرصت برابر آموزش

آموزش رایانه و امور آموزشی و پرورشی

فرصت برابر آموزش

آموزش رایانه و امور آموزشی و پرورشی

معرفی یک موتور محاسباتی برای حل مسایل ریاضی

معرفی یک موتور محاسباتی برای حل مسایل ریاضی

تاکنون حتما در حل مسایل مختلف ریاضیات با مشکل روبرو شده‌اید. حل مسایل پیچیده مستلزم صرف زمان زیادی است. در نهایت نیز پس از حل مساله ممکن است نسبت به راه‌حل و نتیجه بدست آمده اطمینان کافی نداشته باشید. با استفاده از موتور محاسباتی WolframAlpha شما می‌توانید مسایل مختلف ریاضی خود را در حوزه‌های جبر، معادلات ریاضی و معادلات منطقی حل نموده و نتیجه را بدست آورید. این موتور راه حل را در اختیار شما قرار نمی‌دهد تنها مساله را حل نموده و خروجی‌های مختلف آنرا از جمله نمودار ، فرم‌های مختلف، ریشه‌ها و جواب ارائه می‌کند.

برای استفاده از این موتور محاسباتی می‌توانید به آدرس www.wolframalpha.com مراجعه نمایید. در صفحه اول این سایت معادله مورد نظر خود را وارد کنید. سپس با فشردن دکمه مساوی عملیات محاسبه آغاز می‌شود.




 

سیستم در زمان کوتاهی معادله مورد نظر شما را حل نموده و جواب آنرا در اختیارتان قرار می‌دهد. همانطور که در شکل مشاهده می‌شود، سیستم با ترسیم نمودار مربوط به معادله، محل تقاطع آن با محور x یعنی ریشه آنرا محاسبه کرده و نشان می‌دهد. در ادامه فرم‌های مختلف معادله را به همراه جواب در اختیار شما قرار می‌دهد.

یکی دیگر از کاربردهای جالب این موتور محاسباتی، حل معادلات منطقی است. در شکل ذیل نتیجه حل (P&Q)&P نشان داده شده است. سیستم پس از دریافت معادله شما، جدول حالات مختلف را تهیه نموده و در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین نمودار ون و مدار این معادله را نیز ترسیم کرده و ارائه می‌کند. حل حالات پیچیده معادلات منطقی با استفاده از این موتور محاسباتی بسیار مفید خواهد بود. با بهره‌گیری از این موتور می‌توانید، پاسخ‌های خود را با نتیجه‌های ارائه شده توسط سیستم مقایسه کرده و از صحت نتایج حاصله مطمئن شوید.


با استفاده از این موتور محاسباتی می‌توانید با در نظر گرفتن سه پاره خط به طول‌های مختلف یک مثلث رسم کنید. مساحت مثلت و زوایای داخلی آنرا بدست آورید.

 


ریاضیات ابتدایی، تئوری اعداد، گراف‌ها، جبر، محاسبات عددی، هندسه، ریاضیات گسسته، تئوری منطقی، تئوری مجموعه‌ها، توابع ریاضی، ریاضیات پیشرفته و مسایل معروف ریاضی از جمله حوزه‌هایی است که توسط این موتور محاسباتی پوشش داده شده است. هر نوع مساله ریاضی خود را می‌توانید با استفاده از این موتور حل نموده، راه‌حل بدست آمده را با راه‌حل خود مقایسه کنید. صحت نتایج خود را بررسی کرده و مهارت‌های ریاضی خود را ارتقاء بخشید.



برچسب ها : حل مسائل ریاضی - سایت مسائل ریاضی - مسائل ریاضی

 

 

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد