فرصت برابر آموزش

آموزش رایانه و امور آموزشی و پرورشی

فرصت برابر آموزش

آموزش رایانه و امور آموزشی و پرورشی

تایپ کردن




عینک خلبانی شیشه آتشی به همراه کیف و دستمال اورجینال. عینک فوق العاده جدید با طراحی مدرن مخصوص شیک پوشان و مشکل پسندان ...

روش خرید: برای خرید پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول مورد نظر را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

قیمت: 34000 تومان

با خرید این محصول یک کارت شارژ رایگان 5000 تومانی دریافت کنید
                                          




  تایپ کردن

در سومین بخش از آموزشهای Word 2007 قصد داریم به آموزش تایپ در این نرم افزار بپردازیم.

تایپ در Word 2007:
برای تایپ متن در نرم افزارWord  شما می توانید نوشته هایتان را از جایی که مکان نما وجود دارد شروع کنید.
تعدادی از دکمه های موجود روی صفحه کلید شما عملیات خاصی را در هنگام تایپ متن برای شما انجام می دهند.این دکمه ها عبارتند از:
1- Back Space:برای پاک کردن حروف هنگام تایپ یک متن میتوانید از این دکمه استفاده کنید
2- Enter:برای رفتن به خط بعدی از این دکمه استفاده کنید.
3- Space:برای ایجاد فاصله بین کلمات از این دکمه استفاده می شود.
4- Caps Lock:زمانیکه این دکمه خاموش باشد تمام حروف شما بصورت کوچک و هنگامیکه روشن باشد به صورت بزرگ نوشته می شوند.
زمانیکه دکمه Caps Lock خاموش باشد شمامی توانید با گرفتن دکمه Shift و زدن یکی از حروف آن حرف را بصورت بزرگ بنویسید.
5-Tab:  همان‏طور که می‏دانید در تمامی محیط‏ها و برنامه‏های ویندوز، برای رفتن به کادر بعدی، گزینه بعدی و یا مورد بعدی می‏توان از کلید Tab استفاده کرد. همچنین یکی از پر‏استفاده‏ترین کلیدهای کیبورد به ویژه به هنگام چرخ‏زنی در محیط اینترنت
کلید Tab است. با استفاده از این کلید شما می‏توانید با سرعت بیشتری فرم‏های اینترنتی را پر کنید و از کادری به کادر دیگر بروید.


تصحیح نوشته ها در Word:
هنگامیکه شما کلمه ای را تایپ می کنید ممکن است آن را اشتباه نوشته باشید،برای تصحیح آن می توانید از طریق دکمه Back Space آن را پاک کرده و دوباره تایپ کنید.
اگر متنی را که شما در حال نوشتن آن هستید انگلیسی باشد و در نوشتن آن اشتباه کنید پس از نوشتن کلمه و زدن دکمه Space زیرکلمه خط قرمز ایجاد می شود.مثال Yoy are is girl
برای آنکه بتوانید املای صحیح کلمه را ببینید کافیست کلمه مورد نظر را انتخاب کرده و بر روی آن راست کلیک کنید تا لیستی که صحیح کلمه تایپ شده در آن است برایتان باز شود وآن را انتخاب کنید.

اگر شما بخواهید کلمه ای را به لغت نامه برنامه اضافه کنید می توانید بر روی آن کلمه راست کلیک کرده و گزینه Add to dictionary را انتخاب کنید.

در ضمن اگر شما در نوشتن متن خود دچار اشتباه گرامری شوید آن کلمه به رنگ سبز در می آید و شما می توانید از طریق دکمه Back Space این غلط را جبران کنید.

غیر فعال کردن کنترل املا و گرامر:
ممکن است شما تمایلی نداشته باشید تا نرم افزار غلط های املایی و گرامری موجود در متن شما را بگیرد.راه حل این است که شما این خاصیت را غیر فعال کنید برای این کار از دکمه Office Button گزینه Word Option را انتخاب کنید،از گزینه های سمت چپ این صفحه Proofing را انتخاب کنید و در این قسمت تیک دو گزینه  Check Spelling As You  Type وGrammar With Spelling Check را بردارید تا این دو گزینه برای شما غیر فعال شود.


خاصیت تصحیح خودکار:
از جمله فابلیت های موجود در نرم افزار Word امکان تصحیح خودکار(Auto Correct) اشتباهات است .
این به آن معناست که شما می توانید با فعال کردن این گزینه پس از نوشتن یک کلمه اشتباه با زدن دکمه Space شکل صحیح کلمه را ببینید.مثلا" وقتی شما در تایپ سریع به جای کلمه Godتایپ کنید Gad با زدن دکمه Space این کلمه به شکل صحیح نوشته می شود.

برای فعال کردن این ویژگی از قسمت Office Button گزینه Word Option را انتخاب کنید سپس از گزینه های سمت چپ گزینه Proofing را انتخاب کنید،از بالای صفحه موجود گزینه Auto correct option را کلیک کنید در کادر باز شده و در سربرگ Auto correct شما گزینه های زیر را می توانید ببینید:

Correct to Two Initial Capitals:با انتخاب این گزینه این امکان ایجاد می شود که زمانیکه به اشتباه دو حرف اول یک کلمه را بزرگ می نویسید بطور خودکار این اشتباه تصحیح شده و فقط حرف اول بزرگ نوشته شود.
Capitalize first letter of sentences:این گزینه برای این است که بطور خودکار حرف اول یک جمله بزرگ نوشته شود.
Capitalize first letter of table Cells: این گزینه برای این است که بطور خودکار حرف اول یک سلول بزرگ نوشته شود.
Capitalize name of days:تیک کردن این گزینه باعث می شود تا اسم همه روزهای هفته برای شما بزرگ نمایش داده شود.
Correct accidental of CAPS LOCK key:این گزینه هم برای ان است که اگر دکمه Caps Lock  روشن بود و شما اشتباها" برای نوشتن حروف بزرگ از Shift استفاده کردید این غلط تصحیح شود.
قسمت دوم موجود در این کادر گزینه Replace text as you type است که با استفاده از این گزینه می توانید یک کلمه را جایگزین کلمه ای دیگر در متن کنید.
کافیست برای این کار در قسمت اول یعنی Replace کلمه ای را که می خواهید با کلمه ا ی دیگر جایگزین شود را بنویسید سپس در قسمت بعدی یعنی With کلمه جایگزین مورد نظر را بنویسید و سپس دکمه Add و Ok را بزنید.
مثلا" در کادر Replace کلمه بهار و در کادر With کلمه پاییز را را وارد کنید و Add را بزنید ،از این پس در هر کجای متن خودکه کلمه بهار را تایپ کنید و دکمه Space را بزنید کلمه پاییز جایگزین آن می شود. 
همچنین شما در اینجا جدولی را می بینید که بطور پیشفرض وجود دارد و شما با اضافه کردن کلمات جایگزین آنها را به این جدول اضافه می کنید.

علامت های قالب بندی در نرم افزار Word:
شما در نوار ابزار بالای صفحه کاری خود و در تب Home گزینه Show/Hidden را دارید که از طریق آن می توانید علائم قالب بندی سند خود را ببینید.


با فعال کردن این گزینه سه علامت قالب بندی مطابق شکل در سند شما نمایان می شود:

1 - . (نقطه):این علامت بالاتر از نقطه معمولی درمتن قرار می گیرد و نشانه زدن Space یا وجود فاصله در متن می باشد.
2 – این علامت نشان می دهد که شما در چه جاهایی از متن خود از Enter استفاده کرده اید.
3 – فلش :این علامت جاهایی را که شما از Tab استفاده کرده اید را نشان می دهد.

تکنیک های ویرایش متن:
برای ویرایش متن تایپ شده می توانید قسمتی را که می خواهید پاک کنید را با کشیدن موس روی آن انتخاب کنید و گزینه Delete را بزنید
همچنین می توانید با استفاده از کلید Shift و جهت های روی کیبورد متن خود را انتخاب کنید
علاوه بر مطالب گفته شده شما می توانید با زدن کلید Home به ابتدای جمله و با زدن کلید End به انتهای جمله بروید و یا با زدن کلیدهای Ctrl+Home به اول سند و با زدن Ctrl+End به انتهای سند بروید و با کلیدهای Page Downیک صفحه به سمت پایین وبا Page Up یک صفحه به بالا بروید.

امکانات تایپ فارسی در برنامه Word:
بطور کلی برای نوشتن متن فارسی و انگلیسی درر Word باید به راست چین یا چپ چین بودن صفحه خود دقت کنید.
برای تایپ فارسی سند شما باید در حالت راست چین یا راست به چپ قرار بگیرد برای این منظور می توانید روی دکمه Right-to-Left موجود روی نوار ابزار کلیک کنید.پس از این کار زبان صفحه کلید را از طریق زدن دکمه Alt+Shift تبدیل به فارسی کنید،پس از انجام این کارها می توانید متن فارسی خود را تایپ کنید.
نکته: شما برای نوشتن حرف "ی"چسبان که با بعضی فونت ها سازگار نیست و به صورت "ی" غیر چسبان نوشته می شود از کلید ترکیبی  Shift+Xاستفاده کنید و برای نوشتن حرف "ژ" هم از کلید ترکیبی Shift+C استفاده کنید.

منبع: آسا رایان









عینک خلبانی شیشه آتشی به همراه کیف و دستمال اورجینال. عینک فوق العاده جدید با طراحی مدرن مخصوص شیک پوشان و مشکل پسندان ...

روش خرید: برای خرید پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول مورد نظر را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

قیمت: 34000 تومان
با خرید این محصول یک کارت شارژ رایگان 5000 تومانی دریافت کنید

                                          




 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد