فرصت برابر آموزش

آموزش رایانه و امور آموزشی و پرورشی

فرصت برابر آموزش

آموزش رایانه و امور آموزشی و پرورشی

ویرایش سند




شال جادویی و چند کاره مجیک اسکارف. پدیده ای که صنعت پوشاک را دگرگون کرد. طراحی ساده و در عین حال فوق العاده مدرن. با کیفیتی لطیف تر از ابریشم ...

روش خرید: برای خرید پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول مورد نظر را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

قیمت: 29000 تومان

با خرید این محصول یک کارت شارژ رایگان 5000 تومانی دریافت کنید
                




ویرایش سند


در این آموزش به چگونگی ویرایش سند در Word 2007 می پردازیم:

عملیات ویرایش شامل موارد زیر می باشد:
1 – ذخیره کردن یک سند به صورت خودکار
2 – نمایش و بررسی متن سند در word 
3 – انتخاب قسمتی از سند
4 – دستورات Undo و Redo 

ذخیره کردن یک سند به صورت خودکار: 
همیشه باید به این نکته توجه داشته باشید که در هنگام تایپ سند خود ممکن است با مشکلاتی از جمله قطعی برق یا ریست شدن کامپیوترتان مواجه شوید،برای جلوگیری از، از دست دادن متن تایپ شده خود لازم است مداوم روی دکمه Save کلیک کنید تا اطلاعات شما ذخیره شوند.

البته نرم افزار Word بصورت خودکار یک راه حل را را در نظر گرفته است و آن این است که هنگامیکه شما یک فایل Word را باز می کنید یک فایل مشابه دیگر در همان مسیر و بصورت یک Temporary قرار داده می شود.


اگر فایل Word شما به درستی بسته شود این فایل Temporary از آن مسیر پاک می شود ولی اگر فایل خود را به درستی نبسته باشید این فایل همانجا می ماند تا هنگامیکه شما فایل اصلی خود را دوباره باز کنید.در این هنگام نرم افراز متوجه می شود که فایل به درستی بسته نشده بوده است و در این هنگام پیغام Recovery را می دهد وو از روی فایل Temporary ایجاد شده عملیات Recovery  را روی فایل شما ایجاد می کند.
یکی دیگر از امکاناتی که Word برای شما در نظر گرفته است عملیات Auto Save است که از طریق آن فایل شما بطور مداوم و بصورت خودکار ذخیره می شود.
برای تنظیم پارامترهای Auto Save از گزینه Word Option موجود در Office Button گزینه Save را انتخاب کنید شما در این صفحه گزینه Save Auto Recover information every… را می بینید که در قسمت ... می توانید زمان دلخواهی را که تمایل دارید Word پس از گذشت آن زمان به طور متناوب سند شما را ذخیره کند را وارد نموده و Ok رابزنید.
مثلا" اگر زمان 4 دقیقه را وارد کنید Word هر 4 دقیقه یک بار سند شما را ذخیره می کند.
اگر این گزینه غیر فعال باشد اصلا" عملیات Auto Save انجام نمی شود.


نمایش و بررسی متن سند در Word:
وقتی شما سندی را در Word ایجاد کرده و می خواهید متن آن را ویرایش کنید باید بتوانید آن را در word به نمایش در بیاورید و یا اندازه و متن را بصورت مجازی تغییر داده و عملیات بزرگ نمایی و کوچک نمایی را انجام دهید.
این عملیات از طریق نماها یا View های موجود در Word امکان پذیر است.
این نماها که در قسمت سمت راست پایین صفحه کاری موجودند عبارتند از:


1-Print Layout:وقتی سند شما دراین حالت باشد می توانید ساختار تک تک صفحات خود را به صورت مجزا ببینید.مثل صفحات Word در حالت عادی.
2-Full Screen Reading:در این حالت صفحه مانیتور بیشترین استفاده را برای نمایش متن می کند و شما می توانید محتوای سند خود را به سرعت موردنمایش قرار دهید.


از گزینه View Option موجود در این حالت می توانید برای زیاد و کم کردن مجازی سایز متن استفاده کنید و همچنین می توانید برای نمایش متن از حالت تک صفحه ای یا دو صفحه ای استفاده کنید.


اگر در این حالت قصد ویرایش متن خود را داشتید و خواستید در آن چیزی را تایپ کنید می توانید گزینه Allow Typing را فعال کنید.این حالت به شما این امکان را می دهد تا متن خود را حتی در حالت Reading هم تغییر دهید.
 یکی از ابزاهایی که در نمای Full Screen وجود دارد ابزار Text Highlight Color است.


هنگامیکه شما قصد ویرایش بخشی از متن خود را دارید می توانید آن را انتخاب کنید و برروی ابزارText Highlight Color کلیک کنید تا متن شما Highlight شود ، پس از آنکه شما از این نما وارد نمای Print Layout شوید میبینید که این بخش از متن سند شما در آنجا نیز بصورت Highlight است وشما می توانید به راحتی در آنجا ویرایش را انجام دهید.
3-Web Layout:وقتی شما سند خود را در این حالت قرار می دهید مشاهده می کنید که کل صفحه شما مشابه یک صفحه web می شود و دیگر ساختار اصلی صفحه را نمی بینید.این حالت بیشتر در مواقعی که قصد دارید طراحی صفحات وب را انجام دهید کاربرد دارد.

4-Out Line:حالت دیگری را که می توانید در ویرایش متن و به ویژه جا به جایی عنوان های مختلف در متن استفاده کنید حالت Out Line است که با قرار دادن سند خود در این حالت می توانید متن خود را بر حسب پاراگراف هایی که مشخص کرده اید ببینید که این باعث می شود بخش های مختلف متن قابل تشخیص باشد.
با زدن دکمه Close Out Line می توانید از این حالت خارج شوید.


5-Draft
قسمت دیگری که می تواند در ویرایش متن به شما کمک کند استفاده از Zoom یا بزرگنمایی سند است.
شما در این قسمت می توانید از Zoom In و Zoom Out استفاده کنید و می توانید میزان  Zoom را تا 500 برابر افزایش دهید.همچنین می توانید بر روی مقدار Zoom کلیک کنید تا کادر Zoom برای شما باز شود،در اینجا می توانید مقدار Zoom را در حالت %75,100,500 قرار دهید.گزینه های Page Width برای عرض صفحه،Text width برای عرض نوشته و Whole Page برای نمایش کل صفحه می باشد.
با استفاده از گزینه Many Pages هم می توانید تعداد صفحات نمایش داده شده را در یک جا ببینید.

نکته:شما با گرفتن دکمه Ctrl و بالا و پایین کردن دکمه روی موس هم می توانید میزان Zoom نوشته خود را تغییر دهید.

انتخاب قسمتی از سند:
برای ویرایش یک کلمه داخل متن می توانید دو بار روی کلمه کلیک کنید تا انتخاب شود همچنین با استفاده از کلیدهای ترکیبی Shift + Ctrl + Jahat   هم می توانید این کار را از طریق صفحه کلید انجام دهید.
برای انتخاب یک پاراگراف یک کلمه از آن پاراگراف را انتخاب کنید و دوباره سریع بر روی ان کلیک کنید تا کل پاراگراف شما انتخاب شود.
برای انتخاب یک بخش با موس درابتدای آن بخش کلیک کنید و دکمه Shift رابگیرید سپس در انتهای بخش نیز کلیک کرده و Shift  را رها کنید به این ترتیب کل بخش مورد نظر انتخاب می شود.
برای جابجایی یک کلمه کافیست تا کلمه را انتخاب کرده و با موس به هر جای متن که می خواهید بکشد اما دقت داشته باشید که برای جا به جایی یک کلمه یا یک جمله از یک بخش به بخش دیگر از دستورات Cut,Copy,Paste استفاده کنید به این ترتیب که کلمه یا جمله مورد نظر را انتخاب کنید بر روی آن راست کلیک کنید و Copy را انتخاب کنید سپس به بخشی که می خواهید این کلمه یا جمله در آنجا قرار بگیرد بروید راست کلیک کنید و Paste را بزنید. 
اگر می خواهید کلمه یا جمله مورد نظرتان از مکان اولیه حذف شود به جای Copy از Cut استفاده کنید.

دستورات Undo و Redo 
دستورات ویرایشی دیگری که می توانید از آنها در Word استفاده کنید دستورات Undo و Redo هستند که برای یک عمل  و برگرداندن عمل لغو شده استفاده می شوند.شما می توانید دستور Undo را تا چند عمل قبل تر هم انجام دهید.
برای استفاده از این دستورات می توانید از کلیدهای ترکیبی Ctrl+Y و Ctrl+C نیز استفاده کنید.

منبع: آسا رایان





  





شال جادویی و چند کاره مجیک اسکارف. پدیده ای که صنعت پوشاک را دگرگون کرد. طراحی ساده و در عین حال فوق العاده مدرن. با کیفیتی لطیف تر از ابریشم ...

روش خرید: برای خرید پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول مورد نظر را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

قیمت: 29000 تومان

با خرید این محصول یک کارت شارژ رایگان 5000 تومانی دریافت کنید
                




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد