فرصت برابر آموزش

آموزش رایانه و امور آموزشی و پرورشی

فرصت برابر آموزش

آموزش رایانه و امور آموزشی و پرورشی

فرهنگیان برای دریافت خسارت فعلا نیاز به الصاق هولوگرام بر روی دفترچه ها ندارند.

 
مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش:فرهنگیان برای دریافت خسارت فعلا نیاز به الصاق هولوگرام بر روی دفترچه ها ندارند.

 

15319002635359557075
فرشید سیاری گفت: با توجه به این که هولوگرام بیمه طلایی باید از ضریب امنیتی بالایی برخوردار باشد به محض آماده شدن، این هولوگرام ها بر روی دفترچه های بیمه الصاق خواهد شد و تا آن زمان فرهنگیان عضو برای دریافت خسارت نیازی به الصاق هولوگرام بر روی دفترچه ها ندارند. وی در گفتگو با خبرنگار نگاه به پرسش هایی در خصوص بیمه ی طلایی چنین پاسخ داد:

۱- بیمه طلایی از چه زمانی مطرح شد و چه تعداد از فرهنگیان عضو آن هستند؟

این وزارت در راستای تامین حداکثری هزینه های درمانی فرهنگیان محترم از سال ۱۳۸۹ قرارداد بیمه تکمیلی درمان را تحت عنوان بیمه طلایی با شرکت بیمه ایران منعقد نمود و طی چهار سال متوالی بیش از ۱۹۰۰۰۰۰ نفر از فرهنگیان و خانواده آن ها تحت پوشش این بیمه قرار گرفته و از مزایای آن بهره مند شدند.

۲- آقای سیاری مقرر شده بود بخشی از حق بیمه فرهنگیان توسط خود آنان و بخش دیگر توسط دولت پرداخت شود توضیح دهید چه میزان از سهم دولت در سال های گذشته پرداخت نشده است؟

علیرغم مشکلات موجود در روند اجرای قرارداد، این پوشش بیمه باعث ایجاد رضایت نسبی در بین فرهنگیان شده و قطعا این رضایت تاثیر بسیار مطلوبی در امر تعلیم و تربیت و نظام آموزشی کشور داشته است در همین راستا و به جهت ترغیب و تشویق فرهنگیان  برای عضویت در بیمه درمان تکمیلی و تلاش برای افزایش سطح رضایت مندی ایشان از اولین سال اجرای این قرارداد مقرر گردید، بخشی از حق بیمه طلایی توسط وزارت متبوع پرداخت گردد که این امر تا پایان سال ۱۳۹۱ محقق و سهم دولت به شرکت بیمه ایران پرداخت و تسویه شد.

اما از اواخر تیرماه ۹۱  به دلیل تشدید تحریم ها و مشکلات مالی حاکم بر کشور و دستگاه های اجرائی، این وزارت نتوانست منابع مالی مورد نظر را تامین نماید. برای سال ۱۳۹۳ نیز حسب دستور وزیر محترم مقرر گردید با برنامه ریزی و تامین اعتبار لازم  نیمی از حق بیمه توسط بیمه شدگان و مابقی توسط وزارت متبوع پرداخت گردد. پرداخت  ۵۰ درصد حق بیمه توسط وزارت از خرداد ماه آغاز شده است.

۳- علت عدم تمدید قرارداد با بیمه ایران چه بود؟

در خصوص عدم تمدید قرار داد بیمه درمانی طلایی سال جاری، ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که با تمام تلاش هایی که این وزارت برای تمدید و ادامه قرارداد بیمه درمان تکمیلی فرهنگیان با سابقه همکاری چهارساله با شرکت بیمه ایران داشته و همین‌طور اعلام برنامه و اهتمام این وزارت در خصوص رفع اختلافات و موانع ، متاسفانه به دلیل ابراز عدم تمایل برای ادامه همکاری از طرف شرکت مذکور، موفق به عقد قرارداد جدید در سال ۹۳ با ایشان نشدیم.

۴- تکلیف معلمان و هزینه های درمانی آنها چه می شود؟

در خصوص عدم پرداخت هزینه های بیمه شدگان توسط شرکت بیمه ایران در ماه های پایانی قرارداد، پیگیری و مکاتباتی با شرکت مذکور و بیمه مرکزی به عمل آمده و امید است با مرتفع شدن مشکلات فی مابین در اسرع وقت نسبت به پرداخت هزینه ها و خسارت بیمه شدگان اقدام لازم به عمل آید.

۵- مجوز قانونی فعالیت شرکت آتیه سازان حافظ از بحث های مهمی است که رسانه ها خیلی به آن پرداخته‌اند. لطفا به صورت شفاف در این خصوص به معلمان پاسخ دهید؟

خیلی روشن به معلمان عزیز اعلام می کنم این شرکت با توجه به پیشنهاد معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهور و به استناد بند «ب» ماده ۳۸ قانون برنامه پنجم، اساسنامه سازمان سلامت با نامه شماره ۱۰۲۸۲۸/ ت ۴۷۶۴۴ هـ مورخ ۲۲/۵/۹۱ به تصویب هیات محترم وزیران و در تاریخ ۳/۴/۹۱ با نامه  شماره ۴۷۰۵۰/۳۰/۹۱ به تایید شورای محترم نگهبان رسیده است و براساس بند «ز» ماده یک این اساسنامه ارائه کلیه  خدمات بیمه پایه و مکمل از وظایف این سازمان است و شرکت آتیه سازان نیز به عنوان کارگزار این سازمان، متولی ارائه خدمات بیمه مکمل به آحاد جامعه می باشد.

ضمنا فعالیت این شرکت توسط دیوان محاسبات کشور، معاونت حقوقی و امور مجلس ریاست جمهور و سازمان بازرسی کل کشور مورد تایید قرار گرفته و در حال حاضر این شرکت مجری بیمه تکمیلی درمان بیش از ۵ میلیون نفر می باشد.

همچنین یکی از مزیت های این شرکت ارتباط مستقیم آن با سازمان بیمه سلامت است که قطعا می توان با انعقاد این قرارداد از ظرفیت های سازمان مذکور از جمله تجمیع بیمه پایه و مکمل و شبکه گسترده سازمان بیمه سلامت در سراسر کشور بهره‌مند شد.

۶-  تعهدات قرارداد چگونه است و چرا دندانپزشکی از خدمات بیمه ای معلمان حذف شده است؟

در این قرارداد هیچ گونه تغییری به جز حذف خدمات دندانپزشکی در تعهدات صورت نپذیرفته و کلیه هزینه های درمانی سرپایی و بستری بیمه شدگان (بدون سقف) قابل پرداخت می باشد و بعضا تغییرات مثبتی نیز در تعهدات قرارداد صورت پذیرفته است. حذف خدمات دندانپزشکی نیز به علت افزایش نرخ حق بیمه (حداقل ماهیانه ۱۱ هزار تومان)، محدودیت پرداخت خسارت (۲۰۰ هزار تومان در سال ) و قوانین و مقررات سختگیرانه شرکت های بیمه برای پرداخت این خسارت (اجرای طرح درمان، تایید پزشک معتمد بیمه، ارایه گرافی قبل و بعد از ارایه خدمت و…) و کمبود مراکز طرف قرارداد در تمامی شهرهای کشور بوده است . لذا در نظر می باشد با بهره مندی از امکانات مراکز بهداشتی و درمانی متعلق به وزارت متبوع و با در نظر گرفتن تسهیلات مناسب این خدمات را به بیمه‌شدگان در سطح کشور ارائه نمود.

۷- صدور کارت بیمه و تسهیل مراجعه معلمان به مراکز درمانی در چه مرحله ای است؟

اتفاق خوب این است که با توجه به ارتباط مستقیم این شرکت با سازمان بیمه سلامت مقرر گردید بعد از ثبت نام و پذیرش عضو جدید و ارسال لیست نهایی بیمه شدگان، دفترچه بیمه  پایه، نشان دار و این افراد همزمان بتوانند از خدمات بیمه پایه و مکمل در مراکز طرف قرارداد بهره مند شوند.

از طرفی هماهنگی هایی به عمل آمده که شرکت بیمه آتیه سازان حافظ به محض تکمیل اطلاعات و ارسال لیست نهایی به شعب طرف قرارداد هولوگرام تهیه شده برای شناسایی فرهنگیان عضو بیمه تکمیلی درمان «طلایی» جهت درج در صفحه نخست دفترچه بیمه پایه بیمه شدگان، در اختیار ادارات و مناطق و نواحی تابعه قرار بگیرد.

لازم به ذکر است که طبق توافقات به عمل آمده بین شرکت آتیه سازان حافظ و سازمان بیمه سلامت مقرر شده است، پس از یک مرحله الصاق هولوگرام بر روی دفاتر بیمه و درصورت اتمام و لزوم تمدید دفترچه مذکور، دفترچه های نشان دار (تحت پوشش بیمه طلایی شرکت آتیه سازان  حافظ) صادر و در اختیار بیمه شدگان محترم قرار گیرد و با توجه به اینکه این هولوگرام حتما باید از ضریب امنیتی بالایی برخوردار باشد به محض آماده شدن این هولوگرام ها به فرهنگیان محترم درباره زمان توزیع و الصاق هولوگرام‌ها اطلاع رسانی خواهد شد، هرچند تمامی فرهنگیانی که اقدام به ثبت نام کرده اند و یا از قبل عضو بیمه طلایی بوده‌اند برای بستری شدن با ارائه معرفی نامه می توانند از خدمات بیمه ای  بهر‌ه مند شوند و استفاده از خدمات بیمه آتیه سازان حافظ فعلا نیازمند الصاق هولوگرام نمی باشد.

۸- افراد تحت پوشش بیمه آتیه سازان در مقایسه با بیمه سال گذشته فرقی کرده است؟

کلیه کارکنان رسمی و پیمانی و افراد تحت تکفل آنها تحت پوشش بیمه طلایی و سایر افراد همانند کارکنان قراردادی، پدر و مادر غیرتحت تکفل کارکنان و همسر کارکنان موثت تحت پوشش بیمه تکمیلی (قرارداد دوم) خواهند بود.

۹- نحوه ارائه خدمات از طرف شرکت بیمه آتیه سازان حافظ به فرهنگیان چگونه خواهد بود؟

در مرحله اول برای جلوگیری از وقوع هرگونه وقفه در امر خدمت رسانی به همکاران عضو بیمه طلایی، از تاریخ ۱/۳/۹۳ برای کلیه بیمه شدگانی که نیاز به خدمات بیمارستانی(بستری) داشته اند، توسط شرکت آتیه سازان حافظ معرفی نامه صادر شده است و این روند بدون وقفه تا الصاق هولوگرام در دفترچه های بیمه ادامه خواهد داشت.

در ضمن با هماهنگی های انجام شده در تمامی استان ها و ادارات کل، از تاریخ ۱۱/۴/۹۳ اسناد و مدارک هزینه های پزشکی بیمه‌شدگان که از اول قرارداد رأسا پرداخت نموده‌اند، توسط نمایندگان شرکت مذکور دریافت و خسارات و تعهدات پس از رسیدگی قابل پرداخت خواهد بود.

لازم به ذکر است برای انجام این امر، نیازی به ارایه کارت و یا دفترچه نشان دار نمی باشد و صرفا ثبت مشخصات  همکار گرامی در لیست بیمه شدگان ملاک عضویت، رسیدگی و پرداخت خسارات می باشد.

ضمنا مقرر گردید در ۷۲۰ ناحیه، منطقه و یا ادارات آموزش و پرورش در سطح کشور نماینده شرکت آتیه سازان حافظ حضور داشته باشد تا نسبت به ارایه تمامی خدمات مورد نیاز بیمه شدگان اقدام نماید.

۱۰- در حال حاضر وضعیت مراکز درمانی و بیمارستانی طرف قرارداد با این شرکت چگونه است؟

با توجه به بند «د» دستور العمل اجرایی بیمه تکمیلی درمانی فرهنگیان «طلایی» مبنی بر لزوم ایجاد تسهیلات و دسترسی بیمه شدگان محترم فرهنگی به مراکز درمانی و بیمارستانی و اعلام آمادگی شرکت آتیه سازان حافظ برای انعقاد قرارداد با این مراکز، ادارات کل آموزش و پرورش استان های کشور می بایست گزارشی از اقدامات انجام گرفته در خصوص شناسایی مراکز درمانی مورد نظر آن اداره کل و معرفی به شرکت آتیه سازان حافظ و همچنین تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد در دو بخش سرپایی و بستری در هریک از مناطق و شهرستان های تابعه را به این اداره کل اعلام نمایند. این موضوع با ارسال بخشنامه ۹/۵۵۲۰۰/۷۳۰ مورخ ۳/۴/۹۳ وزارت متبوع مورد پیگیری و تاکید مجدد قرار گرفته است.

در حال حاضر تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد خود را از ۳۱۵ مرکز اولیه(قبل از انعقاد قرارداد با وزارت آموزش و پرورش) به بیش از ۱۵۶۰ مرکز افزایش داده و تاکید نموده است که  با برنامه ریزی انجام شده در آینده ای نزدیک، تعداد این مراکز را به بیش از ۲۵۰۰ در سراسر کشور افزایش خواهد داد.

از طرفی ما هم لیست و مشخصات مراکز درمانی (بیمارستان ها، درمانگاه ها، آزمایشگاه ها، داروخانه ها و …) طرف قرارداد سال قبل را برای دفتر مرکز شرکت مذکور ارسال و توقع خود را برای افزایش و گسترش همکاری این مراکز، جهت خدمت رسانی به فرهنگیان و بیمه شدگان در سطح کشور اعلام نموده ایم.

۱۲- نظارت  بر عملکرد شرکت آتیه سازان حافظ چگونه خواهد بود؟

کلیه ادارات کل با تشکیل ستاد و تیم های نظارتی، تمام همت و تلاش خود را جهت نظارت دقیق بر عملکرد شرکت بیمه‌گر و ارائه گزارش ماهیانه به وزارت متبوع به کار می گیرند تا موجبات اجرای هرچه بهتر مفاد قراردادهای بیمه ای و کسب رضایت حداکثری بیمه شدگان را فراهم آورند.

علی ایحال امید است با پیگیری های مستمر ادارات کل آموزش و پرورش، شاهد ارائه خدمات مناسبی به فرهنگیان در طول اجرای قرارداد مذکور باشیم. 

منبع : وزارت آموزش  و پرورش

قانون جرائم رایانه‌ای

قانون جرائم رایانه‌ای

آیا ایجاد خلاقیت در خود امکانپذیر است؟

آیا ایجاد خلاقیت در خود امکانپذیر است؟


یکی از بهترین راه ها برای تشخیص استعداد و علائق تست های شغلی و استعداد یابی است. این تست ها می تواند به طور نسبی شما را به سمت گرایش ها و علائقتان راهنمایی کند و در صورت تردید در میان چند مسیر تقریبا این تردید را برای شما از بین ببرد.


 
پرورش خلاقیت

پرسش: از کودکی این حس را داشتم که هیچ علاقه و استعدادی ندارم و هر کاری را نیمه رها کرده و شغل جدید را محک می زنم نمی دانم که چگونه استعدادهایم را شناسایی کنم و از آنها به نحو احسن استفاده نمایم و سوال بعد اینکه آیا می شود خلاقیت را در خود به وجود آورد و پرورش داد؟

یکی از بهترین راه ها برای تشخیص استعداد و علائق تست های شغلی و استعداد یابی است. این تست ها می تواند به طور نسبی شما را به سمت گرایش ها و علائقتان راهنمایی کند و در صورت تردید در میان چند مسیر تقریبا این تردید را برای شما از بین ببرد.

  ادامه مطلب ...