فرصت برابر آموزش

آموزش رایانه و امور آموزشی و پرورشی

فرصت برابر آموزش

آموزش رایانه و امور آموزشی و پرورشی

بررسی نقش والدین درپیشرفت تحصیلی دانش آموزان

بررسی نقش والدین درپیشرفت تحصیلی دانش آموزان 

بچه هایمان را باور کنیم 

یکی ازجامع ترین تحقیقات حاکی از این است که بیش از 86 درصد از دانش آموزان به ویژه درمقطع دبستان و راهنمایی برای انجام تکالیف خود و موفقیت های مطالعه ازوالدین کمک می گیرند. مشخص شده، دانش آموزان بیشترین درخواست کمک را درسنین 9 تا 12 سال دارند.

66 درصداز والدین در این مرحله به فرزندان دانش اموزخود کمک می کنند و 59 درصد آن ها چند بار در هفته و هربار دست کم یک ساعت برای این کار زمان می گذراند.

بررسی ها نشان می دهد در مقطع راهنمایی هفته ای 3 ساعت برای کمک به انجام تکالیف دانش آموزان توسط والدین کافی است. گفتنی است همکاری والدین درکمک به انجام تکالیف و  مطالعه دانش آموزان لزوما به معنای موفقیت آن ها درتحصیل نیست.

بی علاقگی به درس خواندن

پس بهتراست ازوقتی که دانش آموزان به سن 9 سال می رسند و هنوز به دبستان می روند والدین آن ها را به مطالعه و پیشرفت های تحصیلی علاقه مند کنند و به تدریج مسولیت های درسی را به عهده خودشان بگذارند تا این که پا به پای آن ها و درکنارشان درس ها را مرور و تمرین حل کنند.

 

آموزش مهارت های تقویت فکر و حافظه و مدیریت زمان نیز نقش قابل توجهی دراین میان ایفا می کند، زیرا درحال حاضر حجم مطالب و تکالیف افزایش یافته وچنانچه بتوان به دانش آموز یاد داد که چگونه زمان بندی کند تا به تکالیف خود برسد و درضمن با علاقه مطالعه کند نتایج به مراتب مطلوب ترخواهد بود.

اما بسیاری از والدین خواهان این هستند که بدانند چگونه می توانند موثرترین نقش را در این کار داشته باشند تا دانش آموزانشان موفق ترباشند. در این خصوص می توان به چندمورد اشاره کرد ازجمله این که:

  ادامه مطلب ...

مهم ترین راه کارهای مطالعه برای موفقیت در کنکور

مهم ترین راه کارهای مطالعه برای موفقیت در کنکور


بعد از یک برنامه ریزی خوب و اصولی برای موفقیت در کنکور، قدم مهم بعدی، شیوه مطالعه درست و اصولی برای کسب آمادگی در آزمون سراسری است.

در واقع یک شروع درست و اصولی در مطالعه به شما کمک می کند تا از تلاش خود بهترین نتیجه را بگیرید. گاه بسیاره از دانش آموزان را می بینیم که بارها و بارها کتابی را می خوانند و پس از صرف وقت زیاد، بدون این که اطلاعات قابل ملاحظه ای از کتاب را درک کرده باشند، خسته، کتاب را به کناری می گذارند و ادعا می کنند که مطالب آن، حجیم و سنگین است و مغز ما توانایی درک آن ها را ندارد.

ویژگی ها و مشکلات کودکان نارساخوان dyslexia

 

 همچنین با دانش آموزانی مواجه می شویم که مطالب درسی را خوب می خوانند و به خاطر می سپارند، ولی در جلسه امتحان دچار فراموشی شده و هر چه فکر می کنند، نمی توانند مطالب فراگرفته شده را به خاطر بیاورند.

این دانش آموزان، هم وقت و هم انرژی خود را به هدر می دهند؛ زیرا مطالعه کردن نیز مانند بسیاری از فعالیت های زندگی، دارای فنون و مهارت هایی است که به کارگیری آن ها باعث می شود که با تلاش کمتر، بهره ای بیشتر از کارمان ببریم و بیهوده انرژی مان را هدر ندهیم.

   ادامه مطلب ...