فرصت برابر آموزش

آموزش رایانه و امور آموزشی و پرورشی

فرصت برابر آموزش

آموزش رایانه و امور آموزشی و پرورشی

تست هوش جالب


دکتر ها معتقدند که اگر بتوانید ظرف ۳ ثانیه صورت مردی را در میان دانه های قهوه رادر عکس زیر پیدا کنید، نیم کره راست مغز شما، بهتر از افراد دیگر پرورش یافته است. اگر بین ۳ ثانیه تا یک دقیقه طول بکشد، نیم کره راست مغز شما به صورت عادی پرورش یافته است. اگر بین یک دقیقه تا سه دقیقه طول بکشد، یعنی سمت راست مغز شما کند عمل میکند و باید پروتئین بیشتری مصرف کنید. اگر هم بعد از سه دقیقه هنوز توانستید آنرا پیدا کنید، پیشنهاد میشود بیشتر به دنبال انجام اینگونه تست ها باشید تا آن بخش از مغزتان 

قوی تر بشود




اگر   فکر می کنید این تصویر سرکاری است لطفا برید به ادامه مطالب

 


 

ادامه مطلب ...

آموزش نرم افزارهای کاربردی

آموزش نرم افزارهای کاربردی

کیفیت تمام برنامه‌های آموزشی بصورت کاملاً تعاملی (Interactive) و دقیقاً مشابه CD های آموزشی می‌باشد. برای اجرای هر یک از برنامه‌های آموزشی، کافیست گزینه مورد نظر خود را از منوی مربوطه انتخاب کنید. توجه داشته باشید که گزینه مربوط به یک برنامه آموزشی ممکن‌ است در دو یا چند منو وجود داشته باشد.برای مثال، FrontPage هم در شاخه Office هم در شاخه طراحی وب قرار دارد. با انتخاب هر یک از برنامه‌های آموزشی، فایلهای ابتدایی لازم در مدت بسیار کمی به کامپیوتر کاربر منتقل شده و برنامه اجرا میشود. نکته مهم آن است که برنامه در حال اجرا، بطور خودکار شروع به بارگیری فایلهای لازم خواهد کرد.یعنی اگر کاربر در قسمتی از برنامه در حال آموزش باشد، بقیه قسمتهای برنامه پیشاپیش در دیسک سخت ذخیره خواهند شد.

تولید کننده : چند رسانه های انیاک

برای نصب و استفاده از سیستم آموزش برنامه‌های کاربردی ، شمامی‌توانید با کلیک بر روی لینک نصب برنامه آموزشی برنامه نصب را در کامپیوتر خود دریافت و سپس اجرا نمایید.

روش کار برنامه نصب به این صورت است که ابتدا یک فایل اجریی کوچک (حدود 40 کیلوبیت) در کامپیوتر کاربر قرار گرفته و اجرا می‌گردد. این برنامه که به زبان فارسی طراحی شده است، شروع به جستجو در کامپیوتر کرده و فایلهایی که برای نصب سیستم آموزشی مورد نیاز هستند را در یک لیست ذخیره می‌کند و سپس به ترتیب شروع به بارگیری فایلهای فوق از طریق شبکه می‌نماید. توصیه میشود هنگام نصب برنامه، در صورت مشاهده پیغام خطا، گزینهIgnore را انتخاب نمایید و همچنین از باز کردن همزمان صفحات وب دیگر و یا بارگیری فایل‌ها خودداری کنید تا سرعت نصب در بالاترین حد ممکن باشد. بر طبق سرعت ارتباط و حجم فایلهای مورد نیاز، کاربر باید زمانی را در انتظار پایان عمل نصب بماند که این زمان معادل جدول زیر است :

سرعت ارتباط

‌حداقل حجم قابل نصب و زمان مورد نیاز

حداکثر حجم قابل نصب و زمان مورد نیاز

256 Kbps ADSL

2 MB ، حدود 1 دقیقه

5 MB ، حدود 3 دقیقه

56 Kbps

2 MB ، حدود 5 دقیقه

5 MB ، حدود 13 دقیقه

33.6 Kbps

2 MB ، حدود 8 دقیقه

5 MB ، حدود 20 دقیقه

پس از پایان یافتن برنامه نصب،آ یکونی با نام Roshd Training Softwares برای اجرای برنامه در صفحه Desktop و منوی Programs از منوی Start ایجاد میشود و به این ترتیب، کاربر میتواند در هر زمان با سرعت به سیستم آموزشی دسترسی داشته باشد.

نصب برنامه آموزشی


برچسب ها: دانلود نرم افزار آموزشی- نرم افزار آموزشی انیاک-آموزش نرم افزار ها

چگونه می توان روش سنتی تدریس را به روش فعال تغییر داد؟

چگونه می توان روش سنتی تدریس را به روش فعال تغییر داد؟

 چکیده:

در این مقاله، ضمن مرور بر روش های تدریس ، در مورد ضرورت تغییر روش در آموزش ریاضیات مدرسه ای و استفاده از روش های نوین که باعث یادگیری بهتر دانش آموزان می شود مطالبی ارائه شده است. در بعضی از روش های گفته شده با فراهم کردن امکانات ساده ای هم چون تغییر آرایش و چیدمان کلاس و استفاده از طرح درس مناسب می توان کلاسی را که همیشه به روش سنتی اداره می شده به کلاسی فعال و دانش آموز محور تبدیل کرد. این روش ها کم هزینه و قابل اجرا در بیشتر مدارس و با امکانات موجود می باشد، و در بعضی دیگر ، با استفاده   از تکنولوژی های نوین این امر تحقق می پذیرد که البته از  این دسته ی دوم نیز به دلیل شرایطی که بر جهان امروز حاکم است گریزی     نمی باشد.  

 مقدمه

قرن بیست و یکم قرن دانایی است ، قرنی که از صنعتی بودن به فرا صنعتی شدن  روی آورده ، قرنی که اطلاعات و دانش و آگاهی ،      اساسی ترین دارایی ملت ها و جوامع به شمار می آید. با رشد و گسترش فنّاوری اطلاعات و کوتاه تر شدن چرخه های اقتصادی ، دارایی های ناملموس به ویژه علم و دانایی از اهمیت بسیاری برخوردار شده اند . نهادهای آموزشی از جمله مدارس ، تولید کننده ، اشاعه دهنده  و ذخیره کننده ی دانش و اطلاعات هستند. با ورود فنّاوری های نوین ، همه ی عرصه های فردی و اجتماعی به شدت متاثر شده  و در این میان آموزش و پرورش نیز از این پدیده در امان نمانده است و شاید انقلابی آرام در حال شکل گرفتن است که اساس آموزش و پرورش سنتی را نشانه گرفته و ضمن در نظر گرفتن مولفه های اصلی و اهداف آن ، فرصت های جدید یادگیری را به همراه دارد. مهم ترین اهدافی که برای آموزش و پرورش ذکر می شود و تا کنون تقریباً  به صورت دست نیافتنی باقی مانده است توجه به استعداد های فردی دانش آموزان  و تلاش برای ایجاد زمینه ی مناسب رشد همه جانبه ی استعداد های آنان است. در نظام آموزش و پرورش نوین ، فرایند یاددهی ـ یادگیری دانش آموز محور است و فراگیر خود مسئول یادگیری می باشد. در این میان وظیفه ی خطیری بر دوش معلمان است و آن این که با توجه به شرایط موجود ، چگونه می توان  روش تدریس خود را طوری انتخاب کرد که به استعداد های فردی دانش آموزان توجه شود و باعث یادگیری عمیق و موثر ریاضیات مدرسه ای در آنان شود؟


ادامه مطلب ...

علل ترس درکودکان

علل ترس درکودکان


اینکه چرا کودکان می‌ترسند مورد توجه بسیاری از صاحبنظران رشد کودک و روانشناسان بوده است. برخی از محققان عوامل زیستی را به عنوان علت برخی از ترس‌ها عنوان کرده‌اند و برخی دیگر عوامل روان شناختی، عوامل خانوادگی و سایر عوامل را مطرح کرده‌اند. در برخی اوقات ترسی که کودک از خود نشان می‌دهد به یک نیاز روانی ارتباط دارد. مثلا کودکی که ترس از مدرسهرا نشان می‌دهد ممکن است از لحاظ روانی وابستگی زیادی به پدر یا مادر خود داشته باشد و ترس او در واقع ریشه در این وابستگی او دارد. 

گاهی اوقات یک 
تغییر در شیوه زندگی مثل تغییر محل سکونت ، جدا شدن از والدین و... به صورتترس از تاریکی ، ترس از حیوانات و غیره خود را نشان می‌دهد. بنابراین می‌توان گفت برخی از ترس‌های مشخص و معین کودک می‌تواند ریشه‌های روانشناختی داشته باشد و مستقیما با موضوع آن ترس مرتبط نباشد. در برخی اوقات این خانواده است که مشکل ترس را در کودک بوجود می‌آورد. ممکن است کودک ترس از یک مساله خاصی را در محیط خانواده یاد گرفته باشد. مثلا مادری که از عنکبوت می‌ترسد این ترس خود را به کودک منتقل می‌کند. این اتفاق بر اساس فرایند یادگیری صورت می‌پذیرد. بطوری که والدین در آموزش اکثر رفتارها به عنوان الگو و سرمشق کودک هستند.

ادامه مطلب ...

برنامه امتحانات نهایی


برنامه امتحانات نهایی

تصاویر زیباسازی - جدا کننده پست 

 سال سوم متوسطه سالی واحد (روزانه)

ونیم سالی -  واحدی(بزرگسالان) و داوطلبان آزاد

رشته های نظری ، فنی و حرفه‌ای

 

و

 

پیش دانشگاهی(روزانه - بزرگسالان - داوطلبان آزاد)

 

در

 

نوبت امتحانی

 خرداد ماه سال‌تحصیلی ۹۲-۱۳۹۱

 

تذکر :(  فایل بصورت   PDF   می باشند. )

برای دریافت برنامه بر روی لینک ذیل  کلیک و دریافت نمایید .   



تصاویر زیباسازی - جدا کننده پست