فرصت برابر آموزش

آموزش رایانه و امور آموزشی و پرورشی

فرصت برابر آموزش

آموزش رایانه و امور آموزشی و پرورشی

مدل رنگ در فتوشاپ

مدل رنگ در فتوشاپ



مدل HSB
مدل رنگ HSB سه مشخصه اساسی از رنگ را توضیح میدهد :
Hue : عبارت است از رنگ منعکس شده یا انتقال داده شده از یک موضوع . این رنگ از طریق موقعیتش بر روی دایره رنگها اندازه گیری می شودو با یک درجه بین 0 تا 360 درجه نشان داده می شود.
 Saturation : این موضوع بعضی وقت ها کروما (chroma) نامیده می شود و عبارت است از شدت یا خلوص یک رنگ . اشباع (saturation) با مقدار خاکستری موجود در hue مشخص می گردد و بر حسب درصد از 5% (خاکستری) تا 100%(اشباع کامل)اندازه گیری می شود.در دایره استاندارد رنگها، اشباع از مرکز دایره تا لبه افزایش پیدا میکند .
Brightness : این موضوع روشنایی یا تیرگی رنگ را نشان میدهد و معمولا بر حسب درصد از 0% (سیاه) تا 100% (سفید) اندازه گیری می شود .

 

 مدل RGB

درصد بزرگی از طیف رنگهای قابل مشاهده توسط ترکیب رنگهای قرمز، آبی و سبز با نسبتهای متغیر می تواند تولید شود.برای مثال روی هم افتادگی رنگها می تواند رنگهای (cyan) فیروزه ای، (magneta) ارغوانی، زرد و سفید را تولید کند. مدل RGB در ویدئو و مانیتور کاربرد دارد .

مد RGB
مدل RGB را برای قرار دادن مقدار شدت به هر پیکسل بکار می برد. این مقدار شدت عددی بین 0 (سیاه) تا 255 (سفید) برای هر جزء از RGB می باشد. برای مثال قرمز روشن ممکن است دارای مقدار قرمز به اندازهَ 246، مقدار سبز به اندازهَ 20 و مقدار آبی به اندازهَ 50 باشد . وقتی اندازهَ هر سه جزء از رنگها مساوی باشد نتیجه اش ایجاد سایه خاکستری می باشد و زمانی که اندازهَ همه اجزاء 255 باشد نتیجه اش سفید خالص و وقتی هر سه جزء دارای مقدار صفر باشد رنگ سیاه خالص ایجاد خواهد شد .

مدل CMYK
در مدل CMYK برای چاپ مورد استفاده قرار می گیرد. در تئوری اگر رنگ خالص (C(cyan) , M(magenta و( Y(yellow اگر ترکیب شوند همهَ نور را جذب می کنند و رنگ سیاه تولید می کنند. به همین دلیل این رنگها،رنگهای جذب کننده نامیده می شوند. به دلیل اینکه جوهر چاپ ناخالصی دارد این سه جوهر وقتی که ترکیب می شوند رنگ قهوه ای تیره تولید می کنند و برای تولید رنگ سیاه باید با جوهر K ترکیب شوند. K برای رنگ سیاه Black بکار می رود تا با رنگ Blue اشتباه نشود. ترکیب این رنگها برای تولد رنگ پردازش چهار رنگ نامیده می شود .

مد CMYK
در مد CMYK هر پیکسل از درصدی از جوهرها تشکیل می شود. رنگهای روشن از درصد پایینی از رنگ جوهرها می باشن. برای مثال: رنگ قرمز روشن ممکن است شامل cyan 2% ، magenta 93% ، زرد 90% و سیاه 0% باشد . در تصاویر CMYK ، سفید خالص از ترکیب چهار رنگ CMYK با 0% تولید می شود .

مدل L*a*b
مدل L*a*b مدل رنگی است که توسط(CIE(Commission Internstionale d`Eclarige در سال 1931 به عنوان استاندارد بین المللی برای اندازه گیری رنگ، پایه ریزی شد. در سال 1976 این مدل به نامL*a*b CIE دوباره تعریف شد. رنگ L*a*b طوری طراحی شده که مستقل از وسایل، مانند: مانیتور ، پرینتر ، اسکنر یا کامپیوتر رنگ ایجاد می کند. رنگ L*a*b دارای جزء لومینانس(Luminance) یا روشنایی (Lightness) به نام رنگ L و دو جزء کرومیک یکی a از رنگ سبز به قرمز و دیگری b از رنگ آبی به زرد می باشد .

مد رنگ Lab
مد Lab (علامت ستاره از بین حروف حذف شده است)دارای یک جزء روشنایی است که می تواند از 0 تا 100 باشد. در هنگام انتخاب رنگ جزء b روی محوری به صورت زرد-آبی قرار دارد که محدوهَ آنها از 128+ تا 128- می باشد.رنگ Lab یک مدل رابط میانجی در فتوشاپ می باشد و می توان از آن برای تبدیل یک مد به مد دیگر استفاده کرد .

مد bitmap
این مد مقداری از دو رنگ سفید یا سیاه را برای نمایش دادن پیکسل ها در یک تصویر به کار می برد .

مد درجه خاکستری Grayscale
این مد 256 سایهَ خاکستری را بکار می برد. هر پیکسل از تصویر به صورت Grayscale دارای مقدار روشنایی از 0 (سیاه) تا 255 (سفید) را داراست. اندازهَ خاکستری grayscale به صورت درصدی از جوهر سیاه اندازه گیری می شود. 0% برابر سفید و 100% برابر سیاه می باشد. در تصویر با مد grayscale تغییرات تیرگی در تصویر باسیار هموار است .

مد Duotone
این مد تصویرهای با درجه خاکستری تک رنگ، دو رنگ،سه رنگ و چهار رنگ را می تواند تولید کند .

مد Indexed
این مد از 256 رنگ استفاده می کند. در هنگام تبدیل به یک تصویر به رنگ Indexed فتوشاپ یک جدول رنگ می سازد و در آن ایندکس رنگ های تصویر را ذخیره می کند .

مد Multichanel
این مد 250 رنگ خاکستری را در هر کانال بکار می برد. تصاویر Multichanel مناسب برای چاپ های مخصوص می باشد .



درس بعدی - درس قبلی 








مجموعه آموزشی بیش از  200 ساعت و 40 عنوان آموزشی مختلف به زبان انگلیسی. آموزش های سطح یک جهانی از معتبر ترین استادان دنیا. منتشر شده در دو پکیج مجزا و شکیل اورجینال شامل 14 DVD ...

روش خرید: برای خرید پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول مورد نظر را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

قیمت: 44800 تومان

نظرات 2 + ارسال نظر
مدیریت سه‌شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:56 ب.ظ

دوست و هموطن گرامی سلام
وب سایت همبازی در نظر دارد در جهت تبادل اطلاعات ، ایجاد همکاری مابین وبلاگ های آموزشی و نیز توسعه ی فضای آموزشی از طریق بازی برای تمام سنین امکاناتی را فراهم نماید. بدین علّت برای ایجاد ارتباط نیاز به ایمیل شخصی صاحبان وبلاگ می باشد.
لذا در صورت تمایل نشانی وبلاگ و ایمیل خود را به آدرس زیر ارسال نمایید
info@hambazi.org
نشانی اینترنتی وب سایت همبازی : www.hambazi.org
با تشکر
مدیریت سایت همبازی

reza سه‌شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 03:45 ب.ظ http://parspa2013.persianblog.ir/

سلام دوست من
یه پیشنهاد خوب براتون دارم.
تک تک بازید کنندگانتان را به پول تبدیل کنید.
شما میتوانید بدون صرف هیچ وقتی و تنها با یکبار عضویت و قرار دادن کد پاپ اپ در وبلاگ خود به تعداد تمامی بازدید کننده های وبلاگ خود از ما دریافتی داشته باشید.
اگر میخواهید از وبلاگ خود درآمد داشته باشید پس از ورود به سایت وعضویت؛ وارد پنل کاربری خود شده و طبق راهنمایی های موجود کسب درآمد خود را آغاز کنید.
مزایای این سیستم نسبت به روشهای مشابه.
هر بازدید از وبلاگ شما20ریال.
امکان جذب زیرمجموعه(هر بازید از سایت یا وبلاگ زیرمجموعه10ریال).
در هر 2 ساعت برای هر آی پی منحصر به فرد ، یک بار پاپ آپ محاسبه خواهد شد( 12برابر بیشتر از حد معمول درآمد خواهید داشت).
برای اطلاعات بیشتر به وبلاگ زیر مراجعه فرمایید
http://parspa2013.persianblog.ir/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد